Lifeless
Hai, thanks for coming. Wanna follow me? Click Follow | Or you wanna go back to Dashboard?
Enjoy!

Dulu...
Tuesday, February 11, 2014 | 9:56 AM | 0 comments

Assalamualaikum dan selamat pagi (1.37am)

Jenis aku, benda kecik aku akan perbesarkan sbb bagi aku, benda tu sensitive.
Maksudnya, aku ni cepat touching orangnya.
Orang cakap aku manja, tak matang, childish and so on...
Hakikatnya, diaorang tak kenal aku dengan lebih lama lagi.
Some people say, "Don't judge book by its cover".

Kalau hal relationship ni, bagi aku rumit sikit.
Bila gaduh, aku ingatkan balik kat diri aku yg umur aku 19 dh skrang. Bukan 17 or 18 lagi.
Maknanya, aku ingatkan balik diri aku supaya lebih berfikiran terbuka.
Lebih matang dalam membuat sesuatu keputusan.
Aku hanya boleh ingatkan semua tu time mood aku okay sikit
Kalau tengah minyak naik, memang tak la.
Habis semua benda aku langgar!

Aku dalam proses nk berubah.
Well said, bukan senang...
Ambik masa
Ambik banyak kesabaran
Dan semua tu uji mentality aku.
Bukan senang nk berubah
Kata nk jadi lebih baik, bagi aku masa
Dengan pertolongan daripada orang sekeliling dan dengan adanya Allah, 
In shaa Allah, aku boleh.

Dulu...
Orang cakap aku playgirl
Orang cakap aku suka mainkan perasaan lelaki
Orang cakap aku ni nakal, liar
Orang cakap aku ni ganas
Orang cakap aku nk kurang ajar
Orang cakap aku ni pemalas
Aku mengaku, semua tu betul.
Dan memang ya pun.
Tapi, semua tu dulu.
Aku jadikan semua yg negatif tu sebagai dorongan untuk aku jadi yg lebih baik sekarang.
Memang ambik masa
Sabar, tu kunci dia...

Sekarang...
Aku pencinta yg setia
Aku cuba jadi orang yg jujur
Aku tak peduli dengan ex ex aku
Aku tak text/otp dengan jantan lain
Aku tak keluar dengan mana mana lelaki
Walaupun apa yg aku buat ni, orang akan cakap "macam la dia dh kahwin" "macam la laki tu suami dia"
Apa apa je la. Sebenarnye mulut orang kita tak boleh nk tutup.
Kalau skrg kita setia then tup tup, dia bukan jodoh kita, takpe.
Itu semua kerja Allah. Dia adalah sebaik baik perancang.
Aku hanya mampu merancang, Allah yg menentukan
Tak salah rasanya aku nk doakan dia sebagai jodoh aku nanti
Kita usaha, Allah nampak usaha kita
In shaa Allah, kalau ada jodoh tak ke mana.
Aku pegang ayat tu dari dulu dan aku bangkit.
Alhamdulillah, berkat kepercayaan aku tu, aku jadi makin "kuat".

Percayalah, satu hari nanti, semua orang akan dapat kebahagiaan dia masing masing.
"Kun faya kun"

Selamat pagi dan Assalamualaikum.


Old things | New things